Publicerad den Lämna en kommentar

Så beställer reklamsaker med tryck till ditt företag i 5 enkla steg

Vi har inte riktigt kommit igång med vår egna webbutik än (men det närmar sig äntligen!) och tills den är klar har vi sammanställt den här guiden som du kan följa när du behöver profilreklam till din verksamhet.

När man har ett företag kan det vara bra att ha reklamsaker med tryck för att företaget ska synas mer och få mera kunder. Vi har valt att göra en steg för steg beskrivning hur du på bästa sätt beställer reklamsaker till ditt företag för att du enkelt ska kunna komma igång med din beställning. I denna artikel kommer du att få en steg för steg beskrivning hur du beställer reklamsaker med tryck till ditt företag.

Så beställer du reklamsaker med tryck till ditt företag

Om du har ett företag är det som sagt bra att ha reklamsaker med tryck för att ditt företag ska bli mer synligt för framtida kunder. Du kommer nu att få lära dig steg för steg hur du kan beställa dina reklamsaker.

Välj vilka de reklamprodukter du vill ha

Innan du börjar med din beställning är det bra om du vet vilka reklamprodukter du vill ha. Du kan välja nästan vilka produkter som helst, till exempel, tröjor, byxor, jackor, mössor och pennor. Försök välja produkter som du tror kommer användas av kunder och anställda och gärna produkter med bra kvalitet så du inte behöver beställa nya produkter direkt.

Skapa ditt motiv

När du väl har valt vilka reklamprodukter du vill ha till ditt företag är det dags att göra ditt egna motiv. Det är bra om du har ditt företagsnamn som motiv och sedan någon snygg logga. Om du har ditt företagsnamn som en del av motivet kommer framtida kunder veta vilket företag du tillhör. Du kan designa ditt egna motiv på olika designsidor på nätet och i vissa fall på hemsidan du beställer produkterna från.

Hitta en hemsida att beställa ifrån

Du beställer smidigast reklamprodukter via nätet. Innan du bestämmer vilken sida du vill beställa ifrån är det bra om du läser recensioner om hemsidan så att du vet att hemsidan är seriös och har bra kvalitet på sina produkter. Du kan enkelt jämföra flera hemsidor på nätet för att hitta den bästa att beställa ifrån.

Fundera på hur många produkter du behöver

När du väl har hittat en hemsida att beställa ifrån är det dags att bestämma hur många exemplar av produkten du behöver. Om du till exempel endast ska beställa produkter till dina anställda behöver du bara beställa en produkt till varje anställd. Men om du ska beställa till kunder och eventuella kunder är det bra att beställa ganska många exemplar.

Beställ dina reklamartiklar

Nu är det dags att beställa. Du börjar med att gå in på hemsidan du tänker beställa ifrån och följer anvisningarna för hur du beställer.

När du väl är inne på beställningssidan ska du designa din produkt med ditt motiv som du tidigare gjort. Du kan sedan förhandsvisa produkten för att se hur den kommer att se ut när den är klar. Välj sedan hur många produkter du vill beställa och gå sedan till kassan. När du har tryckt på knappen “gå till kassan” kan du se hur mycket beställningen kommer att dig.

Reklamsaker till företaget brukar bli ganska dyrt men många hemsidor ger rabatt till företag som beställer många exemplar av produkten. Sedan är det dags att betala, oftast har du möjlighet att betala via Klarna. Sedan är det bara att vänta på leveransen av dina nya reklamprodukter till företaget.

Sammanfattning

Det är väldigt bra att ha reklamsaker till sitt företag för att öka synligheten för företaget. Innan du börjar beställa måste du fundera över vilka reklamprodukter du vill ha, du kan välja nästan vilka produkter du vill.

När du väl har valt vilka produkter du vill beställa är det dags att välja vilket motiv du ska ha. Du kan enkelt skapa ditt egna motiv på designhemsidor på nätet, oftast kostar det ingenting att skapa sitt egna motiv. Sedan är det dags att hitta en hemsida som du kan beställa dina produkter ifrån.

Det är smart att jämföra olika hemsidor så att du beställer från en pålitlig hemsida med bra kvalitet på sina produkter. Nu är det dags att fundera över hur många exemplar av produkten du behöver till ditt företag. Om du bara ska beställa till dina anställda behöver du endast beställa ett exemplar till varje anställd.

Men om du ska beställa till kunder är det bra att beställa lite mer. Sedan är det dags att gå in på hemsidan du valt att beställa ifrån och lägga din beställning. Detta går snabbt och smidigt om du redan i förväg har gjort ditt egna motiv till produkterna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *